Jak zgłosić umowę o dzieło do ZUS?
Opublikowano:
Rejestrowania w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych umów o dzieło. Jakie kary obowiązuje za nie zgłoszenie tego do ZUS oraz jaki jest termin zgłoszenia?
Wszystkie zawarte umowy o dzieło po 1 styczniu 2021 r. muszą zostać zgłoszone do ZUS. Jeśli umowa została zawarta przed tym czasem nie podlega ona zgłoszeniu. Termin poinformowania ZUS-u o zawarciu umowy o dzieło wynosi 7 dni.
Kto musi dokonać zgłoszenia umowy o dzieło do ZUS?
Zgłoszenia umowy do ZUS-u muszą dokonywać wszyscy płatnicy składek oraz osoby fizyczne, bez różnicy czy są zarejestrowane w ZUS jako płatnicy, czy też nie. W przypadku zawierania umowy o dzieło cyklicznie z tą samą osobą należy zgłosić każdą umowę.
Jak zgłosić umowę o dzieło do ZUS?
Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie potrzebował danych tj.
- dane wykonawcy dzieła
- daty zawarcia umowy oraz rozpoczęcia i wykonywania dzieła
- przedmiot umowy o dzieło
- liczba zawartych umów o dzieło
Zgłoszenia dokonuje się na formularzu ZUS RUD. Niezłożenie formularza w wymaganym terminie wiąże się z możliwością otrzymania kary grzywny aż do 5 tys. zł.
Liczba wyświetleń: 911