Wyszukaj wybrany urząd (UP, US, MOPS, ZUS)
Wpisz urząd, który chcesz odnaleźć
Wiele spraw w urzędzie można załatwić przez Internet. Mimo wszystko do ogarnięcia pewnej ilości formalności wciąż konieczna jest stacjonarna wizyta interesanta w urzędzie.
Spora ilość obywateli deklaruje chęć załatwienia wszystkich spraw urzędowych online. Dopóki urzędy nie zostaną w pełni scyfryzowane, wciąż konieczne jest odwiedzenie urzędu. Do przykładów spraw których załatwienie wiąże się z wizytą stacjonarną w urzędzie należą odbiór stałego dowodu rejestracyjnego pojazdu czy sporządzenie aktu małżeństwa.
W związku z ogłoszoną przez rząd pandemią Korona wirusa, coraz więcej urzędów wymaga telefonicznej lub internetowej rejestracji na spotkanie. Przed wybraniem się w drogę warto sprawdzić na stronie czy urząd posiada telefoniczne Biuro Obsługi Klienta. Jeżeli tak zaleca się wykonać telefon i dopytać o konieczność zapisu na spotkanie.
Ku uciesze obywateli, sporo formalności można załatwić online, dzięki elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej. Aby skorzystać z ePUAP, należy utworzyć konto za pomocą numeru PESEL. Internetowo można zrealizować sprawy dotyczące np. składania wniosku o PKK, wydanie i zwrot prawa jazdy.
Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych to rozwinięcie skrótu PUE ZUS. Dzięki PUE ZUS ubezpieczeni posiadają możliwość załatwienia formalności przez internet.
Z PUE ZUS mogą skorzystać osoby które przekroczyły 13 rok życia i są w stanie potwierdzić swoją tożsamość za pomocą dokumentu. Dzięki PUE ZUS użytkownicy portalu posiadają sposobność do umawiania wizyt w wybranym ZUSie czy składania wniosków przez Internet.
Aby założyć konto na platformie PUE ZUS konieczne jest ukończenie 13 lat. Poniżej przedstawiono instrukcje zakładania konta w platformie.
Profil Zaufany to poprostu podpis elektroniczny. Jest on skuteczny ze względu na pewnośc danych jakie gwarantuje. Przypisane są one do jednej i konkrentej osoby.
Przy załatwianiu formalności w urzędzie online korzystając pomocy profilu zaufanego, istnieje możliwość przeprowadzenia do skutku większej ilości spraw np. rejestracja urodzenia dziecka.
Profil zaufany można założyć na wiele sposobów. Pierwszym z nich jest skorzystanie z usług banku. Jest to szybka i bezpieczna metoda stworzenia Profilu. Jest tak ze względu na rzetelność danych w banku.
Kolejny sposób na zyskanie profilu zaufanego skierowany jest wyłącznie do osób posiadających kwalifikowany podpis elektroniczny.
Profil zaufany można tez stworzyć w punkcie stacjonarnym z pomocą pracownika urzędu.
Obywatel gov.pl jest sprawdzonym i zaufanym źródłem informacji na temat usług oferowanych przez państwo. Dzięki tej stronie internetowej każdy może sprawdzić dokładne instrukcje załatwiania konkretnych spraw.
Aplikacja mobilna mObywatel służy jako portfel na dokumenty w wersji elektronicznej. Korzystając z mObywatel w telefonie można posiadać w wersji elektronicznej legitymacje szkolną, dowód osobisty czy legitymacje studencką.
Aby skorzystać z aplikacji konieczne jest jej pobranie ze sklepu Play lub AppStore. Kolejnym krokiem jest rejestracja za pomocą profilu Zaufanego.
Pacjent gov to rządowy serwis przeznaczony dla pacjentów korzystających z usług NFZ. Dzięki rejestracji w serwisie można załatwić wiele spraw online np. zyskać wgląd do e-recepty, wybrać lekarza (także go zmienić), Złożyć wniosek EKUZ i wiele innych.
Konto na stronie Pacjent gov.pl nazwano Internetowym Kontem Pacjenta czyli w skrócie IKP. Aby dokonać rejestracji w serwisie należy posiadać profil zaufany (bądź tymczasowy profil zaufany) lub e-dowód. Możliwa jest również rejestracja poprzez konto w banku iPKO, Inteligo, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas lub w innym banku spółdzielczym.
Wyszukaj dodatkowe informacje: