Wyszukaj wybrany urząd (UP, US, MOPS, ZUS)
Wpisz urząd, który chcesz odnaleźć
Urząd Komunikacji – zadania. Urząd Miasta Wydział Komunikacji pomoc, wniosek o prawo jazdy i dowód rejestracyjny dostępny na stronie.
Warto wiedzieć, że Urząd Komunikacji został przekształcony w Wydział Komunikacji. Jest on częścią administracyjną urzędu miasta lub gminy. Co to Urząd Miasta Wydział Komunikacji? Można powiedzieć, że Urząd Komunikacji to wydział jednostki państwowej zajmujący się sprawami związanymi z rejestracją pojazdów, wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdem, udzielaniem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego, wydawaniem zezwoleń i zaświadczeń na wykonanie przewozów, zarządzaniem ruchem na drogach powiatowych i gminnych. Dla kierowców Wydział Komunikacji odgrywa kluczową rolę.
Osoba ubiegająca się o prawo jazdy przed przystąpieniem do szkolenia musi uzyskać profil kandydata na kierowcę (PPK). W tym celu należy udać się do wybranego Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta lub Gminy i złożyć odpowiednie dokumenty.
Jakie dokumenty potrzebne są do PKK?
Orzeczenie lekarskie do PKK musi potwierdzać brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, o ile jest ono wymagane.
Następnie wniosek o PKK można złożyć w najbliższym Wydziale Komunikacji lub drogą elektroniczną. Po uzyskaniu numeru PKK należy rozpocząć szkolenie w wybranej szkole jazdy. Wraz z końcem szkolenia wystarczy wraz z dokumentem tożsamości i numerem PKK podejść do egzaminu teoretycznego i praktycznego w WORD. Państwowy egzamin na prawo jazdy zdaje się w dowolnym Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego (WORD) w kraju. Na egzamin z obu części można się zapisać w placówce, lub przez internet.
Po zdaniu egzaminu prawo jazdy zostanie dostarczone do urzędu. Odebranie prawa jazdy może odbyć się osobiście w placówce wydziału komunikacji, lub dokument może zostać wysłany pocztą. Wydanie przez Urząd Komunikacji profilu kandydata na kierowcę jest bezpłatne, aczkolwiek opłata za wydanie prawa jazdy wynosi 100 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna). Należność wnosi się po zdaniu egzaminu państwowego przelewem, lub w dniu odebrania prawa jazdy w kasie w Wydziale Komunikacji. Profil kandydata na kierowcę otrzymuje się do 2 dni roboczych, natomiast wydanie prawa jazdy trwa maksymalnie 30 dni. Wszystkie potrzebne dokumenty znajdują się na stronie urząd komunikacji. Aby sprawdzić status produkcji dokumentu, wystarczy wejść na stronę info-car.pl.
W Urzędzie Komunikacji o dowód rejestracyjny pojazdu może wnioskować jego właściciel. Wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego należy złożyć w terminie 30 dni od zakupu pojazdu lub zmiany danych zawartych w dokumencie. Wnioskować o dowód rejestracyjny można w przypadku:
W dniu składania wniosku pojazd musi być ubezpieczony. W przypadku nowych i sprowadzonych z zagranicy nie ma obowiązku okazywania dowodu ubezpieczenia w urzędzie komunikacji.
Wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego można złożyć w urzędzie miasta lub starostwie. Zazwyczaj do tego służy Wydział Komunikacji. Sprawę będzie prowadził urząd, który jest właściwy do adresu zamieszkania. Ceny rejestracji pojazdu wahają się w cenach 80-260 zł w zależności od rodzaju i pochodzenia pojazdu. Dowód rejestracyjny jest wydawany maksymalnie po upływie 7 dni roboczych.
Dowód rejestracyjny jest możliwy do odebrania w odpowiednim urzędzie. Aby odebrać dowód, należy wziąć ze sobą:
Liczba wyświetleń: 1910
Wyszukaj dodatkowe informacje: