Wydział Komunikacji

Wydział Komunikacji

Znajdź Wydział Komunikacji – Wydziały Komunikacji w Polsce, wyszukiwarka Wydziałów Komunikacji. Wydział Komunikacji umawianie wizyt, wnioski, dokumenty.

Co to jest Wydział Komunikacji?

Wydział Komunikacji jest departamentem, który znajduje się między innymi w Urzędzie Miasta oraz Starostwie Powiatowym. Interesanci, udając się do tego miejsca mogą załatwić wiele spraw, które są związane z rejestracją pojazdów, wydawaniem zezwoleń na zarobkowy przewóz rzeczy i osób, a także wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdem.

To właśnie Wydział Komunikacji legalizuje tablice rejestracyjne oraz wydaje trzecią tablicę rejestracyjną na bagażnik samochodowy. Osoby, które pracują w tym wydziale mogą dokonywać zmian zapisów w kartach pojazdu, a także dowodach rejestracyjnych. Interesanci mogą tam wyrejestrować pojazd, uzyskać numer PKK czy zdobyć różne uprawnienia.

W jednostce, jaką jest Starostwo Powiatowe Wydział Komunikacji sprawuje nadzór oraz przeprowadza kontrole ośrodków szkolenia kierowców. Przyjmuje również zawiadomienia o zatrzymaniu prawa jazdy i wykonuje orzeczenia sądowe. Starostwo Powiatowe obsługuje mieszkańców powiatu. W instytucji Urząd Miasta Wydział Komunikacji mogą odwiedzić jego mieszkańcy, a także osoby podlegające terytorialnie pod jednostkę.

Pełnomocnictwo Wydział Komunikacji

Należy pamiętać, że pełnomocnictwo Wydział Komunikacji wyda wtedy, kiedy interesant sporządzi wymagany druk. Pełnomocnictwo jest dokumentem, który umożliwia trzeciej osobie zrealizować wszelkie formalności związane z ewidencją pojazdu.

Petenci powinni uzupełnić druk wszystkimi wymaganymi danymi. Zazwyczaj pełnomocnictwo do Wydziału Komunikacji zawiera takie elementy jak zakres upoważnienia, data jego wydania, okres obowiązywania, szczegóły dotyczące pojazdu, a także stopień pokrewieństwa pełnomocnika oraz właściciela.

Osoby, które chcą przekazać pełnomocnictwo członkowi rodzin nie mają obowiązku uiszczać opłaty. Jeśli ma ono zostać przekazane osobie, która nie jest członkiem rodziny, obowiązuje opłata w wysokości siedemnastu złotych. Każdy właściciel pojazdu może przygotować pełnomocnictwo do rejestracji w Wydziale Komunikacji.

Wydział Komunikacji rejestracja pojazdów

Interesant, który zakupi pojazd ma obowiązek w ciągu trzydziestu dni dokonać jego rejestracji w Wydziale Komunikacji. W przypadku niewykonania tego na czas urzędnik ma prawo nałożyć na właściciela karę w wysokości nawet tysiąca złotych. W Wydziale Komunikacji rejestracja pojazdów może zostać zrealizowana po złożeniu odpowiedniego wniosku. Zainteresowane osoby mogą go pobrać z głównej strony internetowej danego urzędu. Wniosek można otrzymać również na miejscu w siedzibie instytucji.

Jakie dokumenty są potrzebne do rejestracji pojazdu?

Chcąc zarejestrować pojazd w Wydziale Komunikacji, należy przygotować odpowiednie dokumenty. Wymagania mogą różnić się w zależności od miejsca realizacji rejestracji sprawy. Wszystkie potrzebne informacje można uzyskać korzystając z podanych danych kontaktowych danego urzędu.

Do rejestracji pojazdu potrzebę są:

  • dokument potwierdzający własność pojazdu
  • dotychczasowy dowód rejestracyjny
  • dotychczasowe tablice rejestracyjne
  • karta pojazdu
  • potwierdzenie zawarcia umowy ubezpieczenia OC pojazdu
  • dokument tożsamości nowego właściciela

Wydział Komunikacji umawianie wizyt

Niestety bardzo często w Wydziale Komunikacji pojawiają się ogromne kolejki. Aby tego uniknąć, petenci mogą dokonać rejestracji wizyty korzystając z kontaktu telefonicznego udostępniane przez dany Urząd.

Wydział Komunikacji umawianie wizyt umożliwia aktualnie również w formie elektronicznej. Jest to bardzo wygodne, ponieważ istnieje możliwość rejestracji na daną godzinę. Każda osoba, która posiada dostęp do Internetu bez problemu może to zrealizować. Oferowana przez Wydział Komunikacji rezerwacja wizyty online jest bardzo często wykorzystywana przez interesantów. Dokonując rezerwacji wizyty warto pojawić się na miejscu około 15 minut wcześniej.

Wydział Komunikacji wnioski

Bardzo dużym udogodnieniem jest to, że danego urzędu Wydział Komunikacji wnioski zamieszcza na indywidualnej stronie internetowej. Dokumenty do wypełnienia można znaleźć również na portalu gov.pl. Każdy interesant ma prawo je pobrać, wydrukować oraz uzupełnione złożyć w urzędzie. Wszystkie wnioski do Wydziału Komunikacji są dokładnie opisane, a na stronie można znaleźć spis dodatkowych dokumentów, jakie są potrzebne.

Warto wiedzieć, że wszelkie wnioski można teraz składać w formie elektronicznej. Dzięki temu całą procedurę petenci mogą zrealizować bez konieczności wychodzenia z domu. Oczywiście ta możliwość skierowana jest do osób które są w stanie potwierdzić swoją tożsamość przez Internet, przykładowo wykorzystując Profil Zaufany.

Umowa darowizny pojazdu Wydział Komunikacji

W Wydziale Komunikacji istnieje obowiązek zgłoszenia podarowania pojazdu oraz zmiany jego właściciela. Całą procedurę interesant powinien zrealizować w ciągu trzydziestu dni od dnia przekazania. Dokumenty, jakie koniecznie należy ze sobą zabrać to:

  • dowód rejestracyjny
  • umowa darowizny pojazdu
  • dowód osobisty lub paszport
  • zaświadczenie o pozytywnym wyniku badań lekarskich
  • aktualne ubezpieczenie

Umowa darowizny pojazdu zobowiązuje do darmowego przekazania samochodu innej osobie. Wzór takiej umowy interesanci mogą pobrać z Obywatelskiego Portalu Informacyjnego.

Wydział Komunikacji prawo jazdy

Osoby, które chcą złożyć wniosek o wydanie prawa jazdy, powinny udać się w tym celu do Wydziału Komunikacji urzędu odpowiedniego do miejsca zamieszkania. Wniosek o wydanie prawa jazdy lepiej jest złożyć osobiście, ale można również zrealizować to online. Wydział Komunikacji prawo jazdy wydaje najczęściej po dziewięciu dniach roboczych, które są liczone od daty uiszczenia odpowiedniej opłaty. Przy odbiorze dokumenty należy obowiązkowo wylegitymować się dowodem osobistym lub paszportem.

Oświadczenie o miejscu zamieszkania Wydział Komunikacji

Osoby, które chcą zmienić miejsce zamieszkania obowiązkowo muszą powiadomić o tym fakcie Wydział Komunikacji. W tym celu należy złożyć odpowiednie wniosek. 
Wzory dotyczące wniosku można znaleźć w Internecie. Oświadczenie o miejscu zamieszkania powinno zawierać imię, nazwisko, adres oraz okres zamieszkania.

Wydział Komunikacji infolinia

Oferowana przez Wydział Komunikacji infolinia jest najszybszym dostępnym kanałem kontaktowym. Petenci, realizując połączenie mogą natychmiast uzyskać wszystkie potrzebne informacje oraz odpowiedzi na wszelkie zapytania. Konsultanci, którzy obsługują telefon mają wysokie kwalifikacje, duże doświadczenie zawodowe, a także szeroki zakres wiedzy. To wszystko sprawia, że bez problemu udzielą telefonicznej pomocy osobie dzwoniącej.

Numer do Wydziału Komunikacji może okazać się przydatny w przypadku problemów ze złożeniem wniosku online. Oczywiście ze względu na fakt, iż na terenie Polski Wydział Komunikacji funkcjonuje w wielu miejscowościach, nie jest dostępna jedna uniwersalna infolinia. Aby uzyskać odpowiedni numer kontaktowy, warto skorzystać z Wyszukiwarki Wydziałów Komunikacji.

Liczba wyświetleń: 3542



Wyszukaj dodatkowe informacje:

Inne serwisy
  • UBEZPIECZENIA
  • Portal o ZUS