Wpisz urząd, który chcesz odnaleźć
Co musisz wiedzieć, aby zarejestrować się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna? Zobacz informacje jak zarejestrować się jako bezrobotny, dokumenty.
W celu rejestracji w Urzędzie Pracy jako osoba bezrobotna możesz skorzystać z dwóch opcji. Jedną z nich jest zgłoszenie się do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na miejsce zameldowania. A w przypadku braku zameldowania do urzędu pracy na którego obszarze działania przebywasz.
Elektroniczna rejestracja w urzędzie pracy
Drugą opcją zdecydowanie wygodniejszą jest skorzystanie z elektronicznego sposobu rejestracji za pośrednictwem portalu praca.gov.pl. Z tej opcji mogą skorzystać osoby dysponujące: podpisem elektronicznym lub potwierdzonym profilem zaufanym. Po wypełnieniu formularza rejestracji pracownik urzędu pracy skontaktuje się z nami w celu potwierdzenia ubiegania się o rejestrację.
Jakie są wymagane dokumenty do rejestracji?
W celu rejestracji musimy przygotować dokumenty tj:
- dowód osobisty
- dyplom, świadectwo ukończenia szkoły oraz zaświadczenia o ukończonych kursach lub szkoleniach
- wszystkie dotychczasowe świadectwa pracy
- jeśli posiadamy orzeczenie o stopniu niepełnosprawności również musimy je dołączyć
Jeżeli rejestracji dokonujemy elektronicznie, wszystkie powyższe dokumenty muszą być zeskanowane.
Liczba wyświetleń: 120